Reklama dźwignią handlu

Każdy właściciel sklepu doskonale wie, jak ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiednia reklama może mu pomóc osiągnąć ten cel.

reklama

W tym artykule chcemy pokazać, jakie czynności warto podjąć, żeby sklep stał się wizytówką, która „podbije” sprzedaż. Świetnym przykładem jest zastosowanie nowych technologii – aplikacji mobilnych, o których możecie przeczytać w innych artykułach na naszej stronie. Istnieje jednak mnóstwo sposobów na lepsze wyeksponowanie swojego biznesu na tle działań konkurencji.

Tradycyjne metody zawsze się sprawdzają

Doskonale wiemy, jak ważna jest sfera Internetu, jednak w marketingu sklepu nie można zapominać o bardziej tradycyjnych elementach promocji. Narzędzia drukowane, takie jak ulotki czy gazetki reklamowe, wciąż mogą dotrzeć do klientów zainteresowanych np. przecenami towarów.

Prawidłowo przeprowadzona kampania poza sklepem jest ważna np. w trakcie otwarcia zupełnie nowej placówki. W najbliższej okolicy powinny pojawić się m.in. plakaty otwarciowe. W takich materiałach warto umieścić nie tylko informacje o samym sklepie, ale także o promocjach. To właśnie ceny powinny jako pierwsze skłonić klientów do odwiedzenia placówki. Drugi etap to zaprezentowanie oferty własnego sklepu. Dopiero potem możemy przystąpić do budowania lojalności.

A może by wstąpić do sieci?

Ogromnym wsparciem w budowie wizerunku własnego sklepu mogą zapewnić sieci handlowe. Po podpisaniu umowy z jedną z nich można liczyć nie tylko na komplet materiałów promocyjnych i jej szyld, ale także wsparcie w zapewnieniu usług dodatkowych, czy też w postaci reklam w środkach masowego przekazu. Współpraca z takim partnerem często pozwala obniżyć koszty zakupu towaru od kilku do nawet kilkunastu procent. Dodatkowo można liczyć na specjalne rabaty u dostawców.

Facebook? Czemu nie!

Coraz więcej właścicieli sklepów widzi spore korzyści w reklamowaniu swoich biznesów na kanałach social media. Można założyć profil firmowy konkretnej placówki sprzedażowej lub skorzystać z zasięgów platform social media, które prowadzą sieci w ramach swoich działań marketingowych. Można wówczas przyciągnąć klientów, którzy więcej czasu spędzają w wirtualnej przestrzeni, ale wciąż preferują robienie zakupów spożywczych stacjonarnie.

Warto zastanowić się w jaki sposób właściciel sklepu promuje swój biznes. Możliwości są nieograniczone, a każde działanie może skłonić klientów do częstszych zakupów właśnie w tej placówce.

Zobacz również
europlatform
21.12.2022
Technologia, która pracuje na korzyść detalistów

Innowacyjna Platforma Handlu oraz M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) połączyły siły! Innowacyjna Platforma Handlu zawarła umowę o współpracy strategicznej, której efektem jest stworzenie nowej platformy.

Więcej
31.10.2022
Jak powinna wyglądać dobra obsługa klienta?

Każdy klient, odwiedzając placówkę sprzedażową, oczekuje profesjonalnej i miłej obsługi klienta. Jakie działania należy podjąć, by jej jakość była jak najwyższa? Jakie korzyści może przynieść gwarancja należytych standardów obsługi?

Więcej
lojalność
19.09.2022
Jak zdobyć lojalność klienta?

Lojalizacja klienta to ostatni etap jego ścieżki, do którego powinien dążyć każdy właściciel sklepu. Co warto zrobić, aby odbiorca chętnie wracał do naszego punktu sprzedażowego i może przy okazji stał się jego ambasadorem?

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!
Panel detalisty