Każdy klient, odwiedzając placówkę sprzedażową, oczekuje profesjonalnej i miłej obsługi klienta. Jakie działania należy podjąć, by jej jakość była jak najwyższa? Jakie korzyści może przynieść gwarancja należytych standardów obsługi?
Obsługa to jeden z najważniejszych punktów styku klienta z Twoim przedsiębiorstwem czy też biznesem. Dlatego tak ważne jest, aby Twój personel był dobrze przygotowany do kontaktu z klientem i przestrzegał kilku kluczowych zasad.
Pracownicy sklepu mają największy wpływ na panującą w nim atmosferę. Warto zatem dopilnować, aby klient został przywitany z uśmiechem. Rada może wydawać się prozaiczna, ale chyba każdy z nas, będąc na co dzień konsumentem w różnych placówkach sprzedażowych, najmilej wspomina te, w których sprzedawca obsłużył nas w dobrym nastroju, prawda? Na pewno chętniej wracamy do tych punktów, w których robienie zakupów odbywa się w miłej atmosferze.
Niezależnie od tego, czy trafisz na sympatyczną staruszkę bądź na aroganckiego osobnika, zawsze traktuj klienta z szacunkiem. Owszem, czasem wymaga to ogromnych pokładów cierpliwości, ale w dalszej perspektywie opłaca się. Pamiętaj też, aby wsłuchiwać się w potrzeby klientów. Pozwoli Ci to lepiej dopasować ofertę i sprawniej zarządzać asortymentem.
Dbaj o to, aby personel był doskonale wyszkolony z oferty produktowej i jej rozmieszczenia na półkach. Klient ma prawo wymagać pomocy w tym obszarze, a jego problem powinien zostać rozwiązany szybko i skutecznie. Dopilnuj również, aby komunikacja marketingowa była spójna z rzeczywistością. Jeśli na plakacie informujesz o promocji na konkretny towar, upewnij się, czy promocja jest aktywna na urządzeniu fiskalnym, a na półkach wiszą zaktualizowane cenówki.
Twój sklep to Twoja wizytówka. Dlatego ważne jest, aby nie panował w nim bałagan. Klient nie wróci do miejsca, w którym przy wejściu powitały go śmieci wysypujące się z kosza, a w trakcie robienia zakupów musiał pokonać tor przeszkód w postaci pustych kartonów po towarach. Warto również dbać o porządne ułożenie produktów tak, aby klienci bez problemu odnaleźli poszukiwany towar.
Wdrożenie wymienionych zasad nie jest ani skomplikowane ani czasochłonne. Ich zastosowanie to szansa na wzrost satysfakcji klientów i ich lojalizację, lepszą konkurencyjność i przede wszystkim wzrost sprzedaży.
Innowacyjna Platforma Handlu oraz M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) połączyły siły! Innowacyjna Platforma Handlu zawarła umowę o współpracy strategicznej, której efektem jest stworzenie nowej platformy.
Każdy właściciel sklepu doskonale wie, jak ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiednia reklama może mu pomóc osiągnąć ten cel.
Lojalizacja klienta to ostatni etap jego ścieżki, do którego powinien dążyć każdy właściciel sklepu. Co warto zrobić, aby odbiorca chętnie wracał do naszego punktu sprzedażowego i może przy okazji stał się jego ambasadorem?