Promocje w sklepie – czy warto?

Każdy detalista chce, by jego sklep odwiedzało coraz więcej klientów, co przyniesie odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży. Istnieje wiele rozwiązań, które mogą pomóc zrealizować ten cel, a wśród nich najczęściej wymienia się promocje. Czy promocje mogą mieć realny wpływ na wzrosty interesujących nas wskaźników?

Idea promocji jest prosta – jej celem jest zachęcenie klienta do zakupu danego produktu. Różnią się natomiast jej mechanizmy. Konsumenta możemy przyciągać niższą ceną towaru (promocja cenowa) lub bardziej atrakcyjną ceną jednostkową przy zakupie większej liczby sztuk (tzw. wielosztuki). Produkty możemy objąć promocją 2+1 gratis czy też stworzyć ciekawe zestawy promocyjne.

Czy przynoszą one zamierzony efekt?

Okazuje się, że tak! I mamy na to dowody.

Wzrost sprzedaży

Moduł “Promocje” naszej platformy mojpos.pl jest tak skonstruowany, że umożliwia detaliście samodzielną akceptację lub odrzucenie danej promocji. Każdy lubi mieć wybór i my to umożliwiamy.

Natomiast możemy również zagwarantować, że wdrożenie promocji, czyli po prostu zaakceptowanie jej, wiąże się z realnymi korzyściami w postaci wzrostu sprzedaży oraz liczby klientów. Kilka statystyk pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości.

Sklepy, które zaakceptowały promocję odnotowały 2 razy* wyższą sprzedaż produktów objętych promocją niż w okresie przed akcją promocyjną. Sklepy bez zaakceptowanej promocji zarejestrowały w tym czasie wzrost sprzedaży jedynie na poziomie 11%.

W promocjach bierze udział obecnie co czwarty sklep i w ujęciu zagregowanym sklepy te generują aż 53% sprzedaży sklepów, które w takiej promocji udziału nie biorą.

Zwiększony ruch w sklepie

Akceptacja promocji przynosi również realne korzyści w postaci zwiększonego ruchu w sklepie. Sklepy, które przystąpiły do konkretnych promocji na wybranych kategoriach, mogą się pochwalić co najmniej 2-krotnym (w niektórych kategoriach nawet wyższym) wzrostem liczby paragonów w trakcie trwania promocji w porównaniu do okresu sprzed promocji. Wyniki te przewyższają kilkukrotnie efekty osiągane na danych kategoriach przez sklepy bez zaakceptowanej promocji.

Wdrożenie dobrej jakości promocji może zagwarantować nie tylko wzrost sprzedaży, ale również stwarza możliwość przyciągnięcia większej liczby klientów. Odpowiednia polityka cenowa oraz promocyjna pomogą zbudować sieć lojalnych klientów, co przyczyni się też do stałych wpływów sprzedażowych.

Chcesz się dowiedzieć więcej o systemie POS IPH? Napisz na bok@mojpos.pl

*Wszystkie dane pochodzą z wewnętrznych systemów IPH.

Dane na próbie ok. 1000 sklepów ABC w okresie od stycznia do czerwca 2021 r.

Zobacz również
Digital Signage
06.05.2022
Digital Signage i jego zastosowanie w handlu

Termin Digital Signage pojawia się coraz częściej, ale może brzmieć dla nas obco. Czym zatem jest i co się za nim kryje? Ekrany na ścianach to doskonały sposób, aby unowocześnić biznes, ale co właściwie dzięki temu zyskasz? Po co stosować rozwiązania Digital Signage i jak one działają?

Więcej
m-commerce
14.04.2022
Czym jest m-commerce i jakie stwarza możliwości sprzedażowe?

W bardzo szybko rozwijającym się świecie technologii poprawiło się nasze życie. Za pomocą Internetu wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, oszczędzamy czas, działamy szybciej. Nie musisz nawet wychodzić z domu, a pożądane produkty spożywcze z osiedlowego marketu czy z innego kraju są dla ciebie dostępne. Wystarczy tylko kilka kliknięć. Jest to możliwe dzięki nowym technologiom, takim jak eCommerce i mCommerce.

Więcej
promocje
25.03.2022
Czym są promocje i dlaczego warto je planować?

Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!