Promocje w sklepie – czy warto?

Każdy detalista chce, by jego sklep odwiedzało coraz więcej klientów, co przyniesie odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży. Istnieje wiele rozwiązań, które mogą pomóc zrealizować ten cel, a wśród nich najczęściej wymienia się promocje. Czy promocje mogą mieć realny wpływ na wzrosty interesujących nas wskaźników?

Idea promocji jest prosta – jej celem jest zachęcenie klienta do zakupu danego produktu. Różnią się natomiast jej mechanizmy. Konsumenta możemy przyciągać niższą ceną towaru (promocja cenowa) lub bardziej atrakcyjną ceną jednostkową przy zakupie większej liczby sztuk (tzw. wielosztuki). Produkty możemy objąć promocją 2+1 gratis czy też stworzyć ciekawe zestawy promocyjne.

Czy przynoszą one zamierzony efekt?

Okazuje się, że tak! I mamy na to dowody.

Wzrost sprzedaży

Moduł “Promocje” naszej platformy mojpos.pl jest tak skonstruowany, że umożliwia detaliście samodzielną akceptację lub odrzucenie danej promocji. Każdy lubi mieć wybór i my to umożliwiamy.

Natomiast możemy również zagwarantować, że wdrożenie promocji, czyli po prostu zaakceptowanie jej, wiąże się z realnymi korzyściami w postaci wzrostu sprzedaży oraz liczby klientów. Kilka statystyk pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości.

Sklepy, które zaakceptowały promocję odnotowały 2 razy* wyższą sprzedaż produktów objętych promocją niż w okresie przed akcją promocyjną. Sklepy bez zaakceptowanej promocji zarejestrowały w tym czasie wzrost sprzedaży jedynie na poziomie 11%.

W promocjach bierze udział obecnie co czwarty sklep i w ujęciu zagregowanym sklepy te generują aż 53% sprzedaży sklepów, które w takiej promocji udziału nie biorą.

Zwiększony ruch w sklepie

Akceptacja promocji przynosi również realne korzyści w postaci zwiększonego ruchu w sklepie. Sklepy, które przystąpiły do konkretnych promocji na wybranych kategoriach, mogą się pochwalić co najmniej 2-krotnym (w niektórych kategoriach nawet wyższym) wzrostem liczby paragonów w trakcie trwania promocji w porównaniu do okresu sprzed promocji. Wyniki te przewyższają kilkukrotnie efekty osiągane na danych kategoriach przez sklepy bez zaakceptowanej promocji.

Wdrożenie dobrej jakości promocji może zagwarantować nie tylko wzrost sprzedaży, ale również stwarza możliwość przyciągnięcia większej liczby klientów. Odpowiednia polityka cenowa oraz promocyjna pomogą zbudować sieć lojalnych klientów, co przyczyni się też do stałych wpływów sprzedażowych.

Chcesz się dowiedzieć więcej o POS IPH? Napisz na bok@mojpos.pl

*Wszystkie dane pochodzą z wewnętrznych systemów IPH.

Dane na próbie ok. 1000 sklepów ABC w okresie od stycznia do czerwca 2021 r.

Zobacz również
geotrapping
27.08.2021
Geotrapping, czyli złap klienta, jeśli potrafisz

Geotrapping to znana od kilku lat usługa związana z mobile marketingiem. Nazwa tej frazy wskazuje na pułapkę i rzeczywiście główną korzyścią tej usługi jest to, że konsument przebywający w danym obszarze będzie otrzymywał reklamy na swoim smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym.

Więcej
Nowe technologie
12.08.2021
Sklep jutra, czyli technologie w świecie detalu cz. II

Oferowanie dobrej jakości produktu czy też tradycyjna promocja marki nie jest już wystarczająca ze względu na nieustannie rosnącą konkurencję na rynku sprzedaży internetowej. Światowi liderzy branży e–commerce prześcigają się w pomysłach, chcąc zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Wykorzystują przy tym nowe technologie, proponując rozwiązania niczym z filmów science fiction.

Więcej
detalista producent i konsument
30.07.2021
Innowacyjna Platforma Handlu obecnie

Innowacyjna Platforma Handlu powstała nieco ponad rok temu, a zespół zdążył wprowadzić już wiele innowacyjnych rozwiązań.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!

Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Administratorem Twoich danych osobowych jest Innowacyjna Platforma Handlu sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Wiśniowej 11, 62-052 Komorniki. Dane przetwarzane są w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Akceptuj