Od 1 lutego 2022 roku obniżka stawek podatku VAT

13 stycznia 2022 roku Sejm uchwalił ustawę o VAT, która zakłada czasową obniżkę do zera stawek podatku na żywność, nawozy i gaz, do 5% na ciepło, oraz do 8% na paliwa. Ustawa ta stanowi element tzw. tarczy inflacyjnej 2.0 i wchodzi z dniem 1 lutego 2022 roku.

podatki

Zmiana stawek jest przewidziana na pół roku, do 31 lipca 2022 roku. Dla wszystkich właścicieli sklepów spożywczych najważniejszym zapisem w ustawie jest oczywiście ten poświęcony artykułom spożywczym. Zgodnie z ustawą do zera ma spaść VAT na żywność oraz napoje, które obecnie objęte są stawką 5 proc. Wśród takich towarów znajdują się m.in. mięsa i ryby oraz przetwory z nich, produkty przemysłu młynarskiego, zboża, owoce i warzywa oraz przetwory z nich, produkty mleczarskie, niektóre napoje.

Wszyscy podatnicy sprzedający artykuły detaliczne, uwzględnione w treści ustawy, i prowadzący ich ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, są zobowiązani do zmiany przyporządkowania zmienionych stawek na te artykuły w kasach fiskalnych.

Poniżej publikujemy listę wszystkich kategorii objętych obniżką stawki VAT:

Zobacz również
Digital Signage
06.05.2022
Digital Signage i jego zastosowanie w handlu

Termin Digital Signage pojawia się coraz częściej, ale może brzmieć dla nas obco. Czym zatem jest i co się za nim kryje? Ekrany na ścianach to doskonały sposób, aby unowocześnić biznes, ale co właściwie dzięki temu zyskasz? Po co stosować rozwiązania Digital Signage i jak one działają?

Więcej
m-commerce
14.04.2022
Czym jest m-commerce i jakie stwarza możliwości sprzedażowe?

W bardzo szybko rozwijającym się świecie technologii poprawiło się nasze życie. Za pomocą Internetu wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, oszczędzamy czas, działamy szybciej. Nie musisz nawet wychodzić z domu, a pożądane produkty spożywcze z osiedlowego marketu czy z innego kraju są dla ciebie dostępne. Wystarczy tylko kilka kliknięć. Jest to możliwe dzięki nowym technologiom, takim jak eCommerce i mCommerce.

Więcej
promocje
25.03.2022
Czym są promocje i dlaczego warto je planować?

Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!