Merchandising z punktu widzenia detalisty

Duży wpływ na decyzję o zakupie oraz ogólne przyciągnięcie uwagi ma prawidłowo zaprojektowany produkt oraz jego ekspozycja. Sklep stacjonarny daje nam możliwość sprawdzenia i oceny wszystkich interesujących nas cech produktu.

Merchandising to przede wszystkim skuteczna organizacja sprzedaży, efektywne zarządzanie półkami sprzedażowymi, odpowiednie wykorzystanie powierzchni handlowej czy narzędzie komunikowania się w miejscu sprzedaży.

Najważniejszą cechą merchandisingu jest miejsce jego stosowania, czyli sklep. Bardzo często decyzję o zakupie klienci podejmują dopiero w sklepie. Merchandising stanowi narzędzie oddziaływania na konsumentów podczas podejmowania przez nich decyzji o dokonaniu zakupu. To główna różnica w porównaniu do oddziaływania i efektywności reklamy, którą oglądamy zazwyczaj w  domu przed lub po zakupach. Merchandising to specyficzna komunikacja marketingowa o charakterze bezosobowym, w której komunikatem jest przestrzeń sklepu, jego wystrój oraz aranżacja.

Techniki merchandisingu handlowego

Jedną z głównych funkcji merchandisingu jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni sklepowej. Należy zagwarantować dla prezentowanego asortymentu handlowego właściwe miejsce oraz ekspozycję. Wyposażenie sklepu w strefie kasy dzięki właściwej organizacji obsługi klientów może wpływać na skrócenie czasu jej przeprowadzania. Ustawienie produktów w tym obszarze, po które klienci sięgają pod wpływem impulsu, to również szansa na większą sprzedaż. Warto też sterować ruchem nabywców w obiekcie handlowym. Czas, jaki poświęcają klienci w sklepie na oglądanie produktów oraz ich wybór, wpływa na ostateczną wartość koszyka zakupowego. Najważniejsze jest zrozumienie i przeanalizowanie sposobu myślenia klienta oraz sposobu, w jaki dokonuje selekcji danych produktów.

IPH wspiera działania merchandisingowe

Współpraca z IPH pomaga zrealizować cele, które w końcu prowadzą do wzrostu sprzedaży produktów. Wyposażenie sklepu w system kasowy oraz dostęp do platformy mojpos.pl to kompleksowe centrum dowodzenia sklepem, które oszczędza czas detalisty i usprawnia zarządzanie punktem sprzedaży dzięki takim funkcjonalnościom jak akceptacja promocji, wydruk cenówek oraz plakatów i gospodarka magazynowa. Ponadto, różne rodzaje promocji bezpośrednio od dostawców, wśród nich również wielosztukowe, pomogą przyciągnąć do sklepu nowych klientów. Towary objęte promocją powinny wyróżniać się na regałach sklepowych i być widoczne dla tych, którzy odwiedzają sklep.

Merchandising w sklepie ma ogromne znaczenie i może przełożyć się w praktyce na decyzje zakupowe klientów. Umiejętne wdrażanie działań merchandisingu powinno być dostosowane do wymagań i potrzeb konkretnego sklepu lub placówki handlowej.

Zobacz również
europlatform
21.12.2022
Technologia, która pracuje na korzyść detalistów

Innowacyjna Platforma Handlu oraz M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) połączyły siły! Innowacyjna Platforma Handlu zawarła umowę o współpracy strategicznej, której efektem jest stworzenie nowej platformy.

Więcej
31.10.2022
Jak powinna wyglądać dobra obsługa klienta?

Każdy klient, odwiedzając placówkę sprzedażową, oczekuje profesjonalnej i miłej obsługi klienta. Jakie działania należy podjąć, by jej jakość była jak najwyższa? Jakie korzyści może przynieść gwarancja należytych standardów obsługi?

Więcej
reklama
14.10.2022
Reklama dźwignią handlu

Każdy właściciel sklepu doskonale wie, jak ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiednia reklama może mu pomóc osiągnąć ten cel.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!
Panel detalisty