Jak działa Marketplace?

Sklep, który zdecyduje się na prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach, ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków. Marketplace jest dodatkowym źródłem sprzedaży, który warto rozważyć, tworząc strategię dotarcia do finalnego odbiorcy. Z pewnością stanowi przyszłość branży e-commerce.

Marketplace

Internetowy rynek

Marketplace to pewnego rodzaju rynek internetowy, platforma, na której swoje oferty wystawiają różne osoby i firmy. Istnieje wiele różnych marketplace’ów, które różnią się od siebie charakterystyką i warunkami, na jakich można prowadzić na nich sprzedaż. Niektóre są częścią innych serwisów, zarówno sprzedażowych oraz społecznościowych. Z tego powodu, że ludzie chcą mieć jak najwięcej usług w jednym miejscu, również giganci tacy jak Facebook otwierają się na wspomniany typ sprzedaży. Warunki, na jakich następuje  sprzedaż poprzez marketplace, są bardzo różne. Niekiedy marketplace pełni rolę wirtualnej tablicy z ogłoszeniami, innym razem cały proces sprzedaży jest bardzo usystematyzowany i wszystko przebiega na ściśle określonych warunkach. Opłaty za korzystanie z marketplace’ów różnią się, niektóre jednak są całkowicie darmowe.

Wirtualna przestrzeń dla wszystkich

Marketplace to miejsce, gdzie mogą spotkać się sprzedawcy i kupujący. Dają możliwość handlowania wszystkim, co legalne. Istnieją takie platformy, które są przeznaczone tylko dla konkretnych branż. Oba rozwiązania mają zarówno swoje plusy jak i minusy. To pierwsze skierowane jest oczywiście do klienta masowego, bez określonej grupy odbiorców. Drugie natomiast skupia się  na bardzo wąskiej i konkretnej grupie, dlatego cała sprzedaż odbywa się w nich na ściśle określonych warunkach. Marketplace to miejsce, gdzie wiele firm zaczyna swoją przygodę ze sprzedażą. Jest tam niski próg wejścia zarówno pod względem kosztowym, logistycznym jak i czasowym.

Dlaczego warto?

Marketplace posiada wiele zalet, zarówno dla kupujących jak i sprzedawców:

Kupujący posiadają dostęp do szerokiego wachlarza asortymentu produktów np. dla wybranej branży oraz mają szansę na łatwe zapoznanie się z ofertą produktów bez przeglądania wielu sklepów. Na platformach marketplace znajdują się zazwyczaj niższe ceny niż w zwykłych sklepach internetowych. Klienci mogą również liczyć na bezpieczne płatności i weryfikację sprzedawców.

Sprzedawcy mogą zarządzać własnymi produktami, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów dostępu do platformy sprzedażowej. Marketplace stanowi dodatkowy kanał sprzedaży dla marki lub firmy oraz umożliwia kształtowanie rozpoznawalności i świadomości marki. Sprzedający mogą liczyć na wsparcie w sprzedaży oraz obsługę. Otrzymują również dostęp do rozbudowanej, darmowej bazy klientów oraz mają kontrolę nad zamówieniami. Sporą korzyścią są raporty z wynikami sprzedaży.

Platforma Marketplace to nowoczesny kanał sprzedażowy zgodny z obecnie panującymi trendami opartymi na digitalizacji usług. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawca może dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców, co może przełożyć się na większe zyski. Marketplace to dobre miejsce na niskobudżetowy i w miarę bezpieczny start, podczas którego można rozwijać własny sklep.

Zobacz również
Digital Signage
06.05.2022
Digital Signage i jego zastosowanie w handlu

Termin Digital Signage pojawia się coraz częściej, ale może brzmieć dla nas obco. Czym zatem jest i co się za nim kryje? Ekrany na ścianach to doskonały sposób, aby unowocześnić biznes, ale co właściwie dzięki temu zyskasz? Po co stosować rozwiązania Digital Signage i jak one działają?

Więcej
m-commerce
14.04.2022
Czym jest m-commerce i jakie stwarza możliwości sprzedażowe?

W bardzo szybko rozwijającym się świecie technologii poprawiło się nasze życie. Za pomocą Internetu wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, oszczędzamy czas, działamy szybciej. Nie musisz nawet wychodzić z domu, a pożądane produkty spożywcze z osiedlowego marketu czy z innego kraju są dla ciebie dostępne. Wystarczy tylko kilka kliknięć. Jest to możliwe dzięki nowym technologiom, takim jak eCommerce i mCommerce.

Więcej
promocje
25.03.2022
Czym są promocje i dlaczego warto je planować?

Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!