Tradycyjni sprzedawcy stawiają czoła branży e-commerce i chętnie korzystają z nowych technologii, by zadowolić klientów.
Bez wątpienia jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju e-handlu, ale tradycyjne sklepy stacjonarne nadal stanowią najpopularniejszy kanał sprzedażowy. Badania Planet Retail pokazują, że w 2022 roku sklepy stacjonarne będą odpowiadać za 75% sprzedaży detalicznej. Niektóre z nich stają na wysokości zadania i stopniowo wprowadzają rozwiązania, które pozwalają wyeliminować kolejki do kas samoobsługowych. Zarówno konsumenci jak i ekspedienci nie są zmuszeni do spędzania długich godzin pracy przy kasach. Jednym z nich jest inteligentny koszyk zakupowy, czyli tzw. usługa scan and go. Korzystając z niej, klient na bieżąco skanuje każdy produkt, który wkłada do koszyka lub torby. Następnie podchodzi do dedykowanej kasy i płaci za całość zakupów, bez potrzeby wyjmowania produktów. Dzięki temu sprzedawca ma nie tylko więcej czasu, ale i energii, aby wspomóc kupujących i wzmocnić ich doświadczenia zakupowe. Z tej dogodności już można korzystać w wybranych sieciach handlowych w Polsce.
Inteligentne koszyki zakupowe można zintegrować ze sklepowym systemem bezpieczeństwa, dzięki czemu nawet w przypadku niepoprawnie działającego sprzętu próba kradzieży towaru zostanie wykryta, a złodziej przyłapany. Koszyk zakupowy może być połączeniem technologii rozpoznawania obrazu, sztucznej inteligencji i czujnika wagi, który rozpoznaje produkty umieszczone w środku. Czytnik kart płatniczych oraz wbudowany skaner kodów kreskowych to kolejne ulepszenia. Koszyk może komunikować się ze sklepowymi serwerami poprzez Wi-Fi, po to by zidentyfikować i przekształcić obrazy w listę towarów, która jest wyświetlana i aktualizowana w czasie rzeczywistym.
Smart shopping dynamicznie rozwija się. Konsumenci nie zwracają już uwagi wyłącznie na okazje cenowe czy promocje. Wraz z rozwojem nowych technologii ich oczekiwania rosną. Ważne jest oszczędzanie nie tylko pieniędzy, ale i czasu.
Innowacyjna Platforma Handlu oraz M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) połączyły siły! Innowacyjna Platforma Handlu zawarła umowę o współpracy strategicznej, której efektem jest stworzenie nowej platformy.
Każdy klient, odwiedzając placówkę sprzedażową, oczekuje profesjonalnej i miłej obsługi klienta. Jakie działania należy podjąć, by jej jakość była jak najwyższa? Jakie korzyści może przynieść gwarancja należytych standardów obsługi?
Każdy właściciel sklepu doskonale wie, jak ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiednia reklama może mu pomóc osiągnąć ten cel.