Geotrapping, czyli złap klienta, jeśli potrafisz

Geotrapping to znana od kilku lat usługa związana z mobile marketingiem. Nazwa tej frazy wskazuje na pułapkę i rzeczywiście główną korzyścią tej usługi jest to, że konsument przebywający w danym obszarze będzie otrzymywał reklamy na swoim smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym.

geotrapping

Pierwotnie jedyną funkcją Geotrappingu było targetowanie geolokalizacyjne oraz demograficzne, natomiast wraz z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych (ponad 50% Polaków korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych) otworzyły się nowe możliwości.

Profil idealnego klienta

Kiedy konsument odwiedza dane miejsce, na przykład salon samochodowy czy sklep sportowy, zostanie to automatycznie zapisane, pod warunkiem że będzie miał włączoną funkcję GPS w urządzeniu mobilnym. Daje to dużą wiedzę na temat konkretnych zainteresowań tych osób. Co więcej, dane tych osób będą zapisane więc można wysłać im reklamę w przyszłości – w końcu osoby cieszące się koncertem lub imprezą w Aqua Parku niekoniecznie skupione są na zapoznawaniu się z promocjami na żywo, wolą to zrobić na przykład nazajutrz. Możliwe jest również zapisanie danych osób przebywających np. na stadionach piłkarskich lub lotniskach w celu wysłania im reklam nawet po paru miesiącach (na przykład w okresie wakacyjnym).

Dzięki Geotrappingowi można stworzyć profil idealnego klienta oraz utworzyć bazę osób które regularnie odwiedzają konkretne miejsca. Ważną funkcją jest możliwość zbadania częstotliwości odwiedzin w danych lokacjach, dzięki czemu można dokonać podziału na pracowników oraz na klientów. Przykładowo pozwala to na rozgraniczenie reklamy dla restauratora lub właściciela klubu fitness a ich gości.

Większy ruch w punkcie sprzedaży

Ogromną zaletą Geotrappingu jest możliwość zwiększenia ruchu jednocześnie w sklepach online oraz w jednostkach fizycznych. Głównym sposobem zachęcania klientów do odwiedzin w sklepach fizycznych nie jest ekspozycja reklam na portalach społecznościowych, ponieważ konsumenci niekoniecznie korzystają z aplikacji w trakcie codziennych spacerów. Receptą na to jest wysyłanie im SMS-ów informujących na przykład o czasowych/limitowanych ofertach w danym sklepie – najczęściej spożywczym.

Geotrapping pozwala na identyfikację osób korzystających z urządzeń mobilnych nie tylko w konkretnym miejscu oraz o konkretnym czasie ale również na podstawie ich zainteresowań i aktywności. Jedynym warunkiem jest zgoda tych użytkowników na odbieranie sygnału GPS w smartfonie. Blisko 60% użytkowników smartfonów zgadza się pobieranie tych informacji przez firmy, ponieważ zależy im na spersonalizowanych informacjach o promocjach czy ofertach. Liczba użytkowników telefonów komórkowych rośnie w niesamowitym tempie, a w obecnej sytuacji nawet starsze osoby uczą się obsługi aplikacji mobilnych czy zakupów online. Na podstawie tych przesłanek możemy być pewni dynamicznego rozwoju Geotrappingu w przyszłości.

Zobacz również
Digital Signage
06.05.2022
Digital Signage i jego zastosowanie w handlu

Termin Digital Signage pojawia się coraz częściej, ale może brzmieć dla nas obco. Czym zatem jest i co się za nim kryje? Ekrany na ścianach to doskonały sposób, aby unowocześnić biznes, ale co właściwie dzięki temu zyskasz? Po co stosować rozwiązania Digital Signage i jak one działają?

Więcej
m-commerce
14.04.2022
Czym jest m-commerce i jakie stwarza możliwości sprzedażowe?

W bardzo szybko rozwijającym się świecie technologii poprawiło się nasze życie. Za pomocą Internetu wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, oszczędzamy czas, działamy szybciej. Nie musisz nawet wychodzić z domu, a pożądane produkty spożywcze z osiedlowego marketu czy z innego kraju są dla ciebie dostępne. Wystarczy tylko kilka kliknięć. Jest to możliwe dzięki nowym technologiom, takim jak eCommerce i mCommerce.

Więcej
promocje
25.03.2022
Czym są promocje i dlaczego warto je planować?

Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!