Geotrapping, czyli złap klienta, jeśli potrafisz

Geotrapping to znana od kilku lat usługa związana z mobile marketingiem. Nazwa tej frazy wskazuje na pułapkę i rzeczywiście główną korzyścią tej usługi jest to, że konsument przebywający w danym obszarze będzie otrzymywał reklamy na swoim smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym.

geotrapping

Pierwotnie jedyną funkcją Geotrappingu było targetowanie geolokalizacyjne oraz demograficzne, natomiast wraz z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych (ponad 50% Polaków korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych) otworzyły się nowe możliwości.

Profil idealnego klienta

Kiedy konsument odwiedza dane miejsce, na przykład salon samochodowy czy sklep sportowy, zostanie to automatycznie zapisane, pod warunkiem że będzie miał włączoną funkcję GPS w urządzeniu mobilnym. Daje to dużą wiedzę na temat konkretnych zainteresowań tych osób. Co więcej, dane tych osób będą zapisane więc można wysłać im reklamę w przyszłości – w końcu osoby cieszące się koncertem lub imprezą w Aqua Parku niekoniecznie skupione są na zapoznawaniu się z promocjami na żywo, wolą to zrobić na przykład nazajutrz. Możliwe jest również zapisanie danych osób przebywających np. na stadionach piłkarskich lub lotniskach w celu wysłania im reklam nawet po paru miesiącach (na przykład w okresie wakacyjnym).

Dzięki Geotrappingowi można stworzyć profil idealnego klienta oraz utworzyć bazę osób które regularnie odwiedzają konkretne miejsca. Ważną funkcją jest możliwość zbadania częstotliwości odwiedzin w danych lokacjach, dzięki czemu można dokonać podziału na pracowników oraz na klientów. Przykładowo pozwala to na rozgraniczenie reklamy dla restauratora lub właściciela klubu fitness a ich gości.

Większy ruch w punkcie sprzedaży

Ogromną zaletą Geotrappingu jest możliwość zwiększenia ruchu jednocześnie w sklepach online oraz w jednostkach fizycznych. Głównym sposobem zachęcania klientów do odwiedzin w sklepach fizycznych nie jest ekspozycja reklam na portalach społecznościowych, ponieważ konsumenci niekoniecznie korzystają z aplikacji w trakcie codziennych spacerów. Receptą na to jest wysyłanie im SMS-ów informujących na przykład o czasowych/limitowanych ofertach w danym sklepie – najczęściej spożywczym.

Geotrapping pozwala na identyfikację osób korzystających z urządzeń mobilnych nie tylko w konkretnym miejscu oraz o konkretnym czasie ale również na podstawie ich zainteresowań i aktywności. Jedynym warunkiem jest zgoda tych użytkowników na odbieranie sygnału GPS w smartfonie. Blisko 60% użytkowników smartfonów zgadza się pobieranie tych informacji przez firmy, ponieważ zależy im na spersonalizowanych informacjach o promocjach czy ofertach. Liczba użytkowników telefonów komórkowych rośnie w niesamowitym tempie, a w obecnej sytuacji nawet starsze osoby uczą się obsługi aplikacji mobilnych czy zakupów online. Na podstawie tych przesłanek możemy być pewni dynamicznego rozwoju Geotrappingu w przyszłości.

Zobacz również
Nowe technologie
12.08.2021
Sklep jutra, czyli technologie w świecie detalu cz. II

Oferowanie dobrej jakości produktu czy też tradycyjna promocja marki nie jest już wystarczająca ze względu na nieustannie rosnącą konkurencję na rynku sprzedaży internetowej. Światowi liderzy branży e–commerce prześcigają się w pomysłach, chcąc zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Wykorzystują przy tym nowe technologie, proponując rozwiązania niczym z filmów science fiction.

Więcej
detalista producent i konsument
30.07.2021
Innowacyjna Platforma Handlu obecnie

Innowacyjna Platforma Handlu powstała nieco ponad rok temu, a zespół zdążył wprowadzić już wiele innowacyjnych rozwiązań.

Więcej
technologie w sklepie
16.07.2021
Sklep jutra, czyli technologie w świecie detalu cz. I

Wybiegając w przyszłość zastanawiamy się, jak będą wyglądały zakupy za 10-15 lat? Czy można je bardziej ułatwić? Czy przyszłość handlu to dalszy rozwój
e-commerce?

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!

Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Administratorem Twoich danych osobowych jest Innowacyjna Platforma Handlu sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Wiśniowej 11, 62-052 Komorniki. Dane przetwarzane są w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Akceptuj