Termin Digital Signage pojawia się coraz częściej, ale może brzmieć dla nas obco. Czym zatem jest i co się za nim kryje? Ekrany na ścianach to doskonały sposób, aby unowocześnić biznes, ale co właściwie dzięki temu zyskasz? Po co stosować rozwiązania Digital Signage i jak one działają?
Digital Signage jest niezawodnym i intuicyjnym medium w przekazie informacji oraz prestiżowym elementem aranżacji wnętrz. Stanowi system pozwalający na atrakcyjną prezentację multimedialnych treści, który opiera się na zastosowaniu cyfrowych nośników obrazu. Do tworzenia systemu Digital Signage wykorzystywane są nowoczesne i sprawdzone technologie od monitorów LCD i ekranów LED poprzez monitory interaktywne, projektory, tablice interaktywne aż po projekcje holograficzną.
To oprogramowanie, które daje możliwość zaplanowania i dostarczenia treści na monitory. Chodzi o to, aby z jednego miejsca kontrolować wszystko to, co jest prezentowane w sieciach takich monitorów. Stanowi to niemały użytek w przypadku firm, które mają wiele punktów sprzedaży i chcą, aby informacja, która się w nich pojawiała była spójna. System zarządzania treścią pozwala na odpowiednie zaplanowanie kolejności, czasu, liczby powtórzeń treści tak, aby była ona dobrana np. do pory dnia.
Nowoczesne systemy zarządzania treścią umożliwiają szereg znacznie bardziej zaawansowane operacji np.:
Nowoczesne platformy Digital Signage mogą być integrowane w zasadzie z dowolnymi systemami zewnętrznymi tworząc nieograniczone możliwości rozbudowy.
Kontrolowanie stanu urządzeń na odległość zmniejsza ryzyko ich uszkodzenia oraz gwarantuje szybką reakcję na awarię, uszkodzenie lub kradzież. Nowoczesne systemy monitorują też ważne parametry urządzeń – np. temperaturę, aby ostrzec operatora lub wyłączyć urządzenie gdy temperatura niebezpiecznie wzrośnie. Taki system pozwala też zdalnie zdiagnozować urządzenie aby zmniejszyć koszt czynności serwisowych.
W punktach sprzedaży detalicznej systemy Digital Signage stosowane są w celu:
Branża retail to jeden z głównych odbiorców tego typu systemów, które są bardzo skutecznymi narzędziami promocji i wsparcia sprzedaży. Biorąc pod uwagę badania Digital Place-Based Media ROI Analysis można wywnioskować, że systemy Digital Signage są skutecznymi narzędziami dla marketerów.
Wnioski z badań:
Efektowny i przyciągający uwagę przekaz reklamowy przy wykorzystaniu Digital Signage pozwala znacząco powiększyć grono potencjalnych klientów, zainteresować ich produktem, usługą bądź wydarzeniem i poinformować o możliwościach zakupu. Niestandardowe nośniki reklamowe unowocześniają placówkę sprzedażową i zwiększają skuteczność komunikacji. Warto brać pod uwagę takie innowacyjne rozwiązania przy planowaniu kampanii reklamowych.
* Digital Place-Based Media ROI Analysis, www.marketerplus.pl
Wielkimi krokami zbliża się VI Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu, organizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash, który będzie miał miejsce już 28 września. Tegoroczne spotkanie odbędzie się pod hasłem Wyzwania zmieniającego się rynku. Wygrywamy wiedzą!
Duży wpływ na decyzję o zakupie oraz ogólne przyciągnięcie uwagi ma prawidłowo zaprojektowany produkt oraz jego ekspozycja. Sklep stacjonarny daje nam możliwość sprawdzenia i oceny wszystkich interesujących nas cech produktu.
Tradycyjni sprzedawcy stawiają czoła branży e-commerce i chętnie korzystają z nowych technologii, by zadowolić klientów.