Digital Signage i jego zastosowanie w handlu

Termin Digital Signage pojawia się coraz częściej, ale może brzmieć dla nas obco. Czym zatem jest i co się za nim kryje? Ekrany na ścianach to doskonały sposób, aby unowocześnić biznes, ale co właściwie dzięki temu zyskasz? Po co stosować rozwiązania Digital Signage i jak one działają?

Digital Signage

Digital Signage jest niezawodnym i intuicyjnym medium w przekazie informacji oraz prestiżowym elementem aranżacji wnętrz. Stanowi system pozwalający na atrakcyjną prezentację multimedialnych  treści, który opiera się na zastosowaniu cyfrowych nośników obrazu. Do tworzenia systemu Digital Signage wykorzystywane są nowoczesne i sprawdzone technologie od monitorów LCD i ekranów LED poprzez  monitory interaktywne, projektory, tablice interaktywne aż po projekcje holograficzną.

System zarządzania treścią

To oprogramowanie, które daje możliwość zaplanowania i dostarczenia treści na monitory. Chodzi o to, aby z jednego miejsca kontrolować wszystko to, co jest prezentowane w sieciach takich monitorów. Stanowi to niemały użytek w przypadku firm, które mają wiele punktów sprzedaży i chcą, aby informacja, która się w nich pojawiała była spójna. System zarządzania treścią pozwala na odpowiednie zaplanowanie kolejności, czasu, liczby powtórzeń treści tak, aby była ona dobrana np. do pory dnia.

Nowe możliwości

Nowoczesne systemy zarządzania treścią umożliwiają szereg znacznie bardziej zaawansowane operacji np.:

  • wyświetlanie treści, które reagują na zachowanie lub cechy odbiorcy. Dzięki integracji z systemami pomiaru można dopasować wyświetlaną treść np. do płci osoby, która spogląda na monitor. W ten sposób można dopasować treść reklamową i zwiększyć szansę na zakup,
  • dostarczanie zróżnicowanych treści w zależności od położenia monitorów – np. w podziale na strefy językowe, województwa itp. Treść jest tworzona i zarządzana centralnie, ale w poszczególnych strefach prezentowane są inne materiały,
  • wyświetlanie treści w oparciu o dane z zewnętrznych systemów – elektroniczne cenówki pobierają informacje bezpośrednio z systemu zarządzania sprzedażą. Takim systemem może być też informacja pogodowa, która daje możliwość dopasowania oferty np. w sklepie w porze deszczu można promować herbaty, a w upalny dzień zaproponować orzeźwiające napoje,
  • prezentację treści na podstawie integracji z czujnikami np. ruchu by ekran reagował w momencie kiedy ktoś przejdzie obok wzbudzając zainteresowanie,
  • dostarczanie zróżnicowanych treści w zależności od położenia monitorów – np. w podziale na strefy językowe, województwa itp. Treść jest tworzona i zarządzana centralnie, ale w poszczególnych strefach prezentowane są inne materiały,
  • integrację treści prezentowanych na monitorach z kampaniami internetowymi. W ten sposób tworzona jest spójna platforma komunikacji z klientem. Treści prezentowane w systemach Digital Signage mogą być generowane w czasie rzeczywistym (po wcześniejszym zaprogramowaniu warunków i efektów), dzięki temu można np. reagować na wyniki ważnych wydarzeń sportowych gratulując reprezentacji kolejnego zwycięstwa.

Nowoczesne platformy Digital Signage mogą być integrowane w zasadzie z dowolnymi systemami zewnętrznymi tworząc nieograniczone możliwości rozbudowy.

System zarządzania urządzeniami

Kontrolowanie stanu urządzeń na odległość zmniejsza ryzyko ich uszkodzenia oraz gwarantuje szybką reakcję na awarię, uszkodzenie lub kradzież. Nowoczesne systemy monitorują też ważne parametry urządzeń – np. temperaturę, aby ostrzec operatora lub wyłączyć urządzenie gdy temperatura niebezpiecznie wzrośnie. Taki system pozwala też zdalnie zdiagnozować urządzenie aby zmniejszyć koszt czynności serwisowych.

Zastosowanie Digital Signage w handlu

W punktach sprzedaży detalicznej systemy Digital Signage stosowane są w celu:

  • prezentacji cen i skróconej informacji o produkcie – elektroniczne cenówki,
  • kierowania ruchu do placówki – monitory w witrynach lub w ciągach komunikacyjnych,
  • prezentacji poszerzonej informacji produktowej – niewielkie monitory napółkowe,
  • budowania świadomości marki/produktu – monitory wielkoformatowe, Digital Out of Home

Skuteczność rozwiązań

Branża retail to jeden z głównych odbiorców tego typu systemów, które są bardzo skutecznymi narzędziami promocji i wsparcia sprzedaży. Biorąc pod uwagę badania Digital Place-Based Media ROI Analysis można wywnioskować, że systemy Digital Signage są skutecznymi narzędziami dla marketerów.

Wnioski z badań:

  • elektroniczne plakaty są 5-krotnie skuteczniejsze w przyciąganiu uwagi klientów niż drukowane odpowiedniki,
  • treść multimedialna (elektroniczny plakat) jest aż 10 razy lepiej zapamiętywana niż statyczna (plakaty papierowe, statyczne ekspozycje, broszury),
  • 20% klientów dokonało zakupu po zobaczeniu prezentacji produktu na elektronicznym plakacie, mimo, że wcześniej tego nie planowało,
  • monitory Digital Signage umieszczone w sklepach podnoszą sprzedaż promowanych na nich produktów średnio o 32%*

Efektowny i przyciągający uwagę przekaz reklamowy przy wykorzystaniu Digital Signage pozwala znacząco powiększyć grono potencjalnych klientów, zainteresować ich produktem, usługą bądź wydarzeniem i poinformować o możliwościach zakupu. Niestandardowe nośniki reklamowe unowocześniają placówkę sprzedażową i zwiększają skuteczność komunikacji. Warto brać pod uwagę takie innowacyjne rozwiązania przy planowaniu kampanii reklamowych.

* Digital Place-Based Media ROI Analysis, www.marketerplus.pl

Zobacz również
m-commerce
14.04.2022
Czym jest m-commerce i jakie stwarza możliwości sprzedażowe?

W bardzo szybko rozwijającym się świecie technologii poprawiło się nasze życie. Za pomocą Internetu wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, oszczędzamy czas, działamy szybciej. Nie musisz nawet wychodzić z domu, a pożądane produkty spożywcze z osiedlowego marketu czy z innego kraju są dla ciebie dostępne. Wystarczy tylko kilka kliknięć. Jest to możliwe dzięki nowym technologiom, takim jak eCommerce i mCommerce.

Więcej
promocje
25.03.2022
Czym są promocje i dlaczego warto je planować?

Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.

Więcej
Customer Experience
03.03.2022
Customer Experience, czyli słuchaj klienta i projektuj jego doświadczenia

Customer Experience jest nie tylko jednym z najważniejszych wyróżników marki, ale jest też obszarem, który buduje trwałą przewagę konkurencyjną. Dlatego tak istotne jest, aby zasady CX były uwzględniane w biznesowych procesach.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!