Czym są promocje i dlaczego warto je planować?

Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.

promocje

Znaczenie promocji sprzedaży wynika z faktu, że jest ona związana ze specyfiką działania firm oraz może przynieść wyraźne efekty zwiększenia sprzedaży w stosunkowo krótkim czasie. Ponadto jest to instrument bardzo łatwo mierzalny. Zaletą promocji sprzedaży jest to, że u nabywcy znacznie zmniejsza poczucie ryzyka związanego z zakupem danego produktu. Jest również świetnym narzędziem do przeprowadzania skutecznego ataku, który osłabia konkurencję.

Korzyści z promocji

Promocja sprzedaży jest wykorzystywana przez firmy przede wszystkim po to, aby sprawnie wprowadzić nowy produkt lub usługę do swojej oferty. Może także służyć zwiększeniu sprzedaży już istniejącego produktu. Zwiększa również szansę na uzyskanie przywiązania klienta do danej marki oraz skuszenie detalistów do zakupienia towarów na zapas. Rola promocji może polegać też na minimalizacji ryzyka zakupowego w momencie, gdy dany produkt bądź marka są nieznane lub nowe.

Wprowadzanie promocji do sklepu przynosi wymierne korzyści, znajdujemy tego potwierdzenie w danych IPH.

Dla wieczornych łasuchów

Jesteś zmęczony po pracy, masz ochotę na wieczorny relaks przy filmie z przekąską do pochrupania? Z danych IPH* wiemy, że ta kategoria cieszy się niemałą popularnością, gdy jest objęta promocją. W badanym okresie sprzedaż przegryzek wzrosła o 596% w czasie trwania promocji w porównaniu do okresu przed.

Sprawa oczywista – higiena osobista!

Mydło, szampon ważna rzecz. Wiele produktów kusi nas swoimi zapachami, kolorami. Sprzedaż środków przeznaczonych do higieny osobistej wzrosła o 477% dzięki cenom promocyjnym.

Herbatka dla i u każdego

Czego nigdy nie brakuje w każdym domu? Herbaty! Spotkania rodzinne, w gronie przyjaciół czy piękny poranek warto sobie umilić filiżanką ulubionej herbaty. Tutaj również nie da się nie zauważyć bardzo wysokiego wzrostu sprzedaży w okresie promocyjnym aż o 507%.

Sok do obiadu i nie tylko

W polskich domach posiłkom prawie zawsze towarzyszy sok, najczęściej owocowy. Ta kategoria również rośnie dzięki promocjom. Wzrost sprzedaży w porównaniu do okresu sprzed promocji to 79%.

Detalista zyskuje szereg korzyści związanych z wprowadzeniem cen promocyjnych w swoim sklepie: wyższa sprzedaż, wyższa częstotliwość zakupów przez klientów, budowanie pozytywnego wizerunku sklepu, dostęp do większej ilości asortymentu w sprzedaży, możliwość świadczenia nowych usług. Organizacja promocji w sklepie pozwala mu również  konkurować z innymi sieciami czy dyskontami.

Czy zatem warto je planować? Zdecydowanie!

*Dane zawarte w raporcie pochodzą ze źródeł IPH (wartość Total za okres 1.01-14.02.2022)

Zobacz również
kongres
17.08.2022
VI Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu

Wielkimi krokami zbliża się VI Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu, organizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash, który będzie miał miejsce już 28 września. Tegoroczne spotkanie odbędzie się pod hasłem Wyzwania zmieniającego się rynku. Wygrywamy wiedzą!

Więcej
08.08.2022
Merchandising z punktu widzenia detalisty

Duży wpływ na decyzję o zakupie oraz ogólne przyciągnięcie uwagi ma prawidłowo zaprojektowany produkt oraz jego ekspozycja. Sklep stacjonarny daje nam możliwość sprawdzenia i oceny wszystkich interesujących nas cech produktu.

Więcej
14.07.2022
Inteligentny koszyk zakupowy czy kasa samoobsługowa na kółkach?

Tradycyjni sprzedawcy stawiają czoła branży e-commerce i chętnie korzystają z nowych technologii, by zadowolić klientów.

Więcej
Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!