Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta lub też zobojętnienie wobec jej przekazu.
Znaczenie promocji sprzedaży wynika z faktu, że jest ona związana ze specyfiką działania firm oraz może przynieść wyraźne efekty zwiększenia sprzedaży w stosunkowo krótkim czasie. Ponadto jest to instrument bardzo łatwo mierzalny. Zaletą promocji sprzedaży jest to, że u nabywcy znacznie zmniejsza poczucie ryzyka związanego z zakupem danego produktu. Jest również świetnym narzędziem do przeprowadzania skutecznego ataku, który osłabia konkurencję.
Promocja sprzedaży jest wykorzystywana przez firmy przede wszystkim po to, aby sprawnie wprowadzić nowy produkt lub usługę do swojej oferty. Może także służyć zwiększeniu sprzedaży już istniejącego produktu. Zwiększa również szansę na uzyskanie przywiązania klienta do danej marki oraz skuszenie detalistów do zakupienia towarów na zapas. Rola promocji może polegać też na minimalizacji ryzyka zakupowego w momencie, gdy dany produkt bądź marka są nieznane lub nowe.
Wprowadzanie promocji do sklepu przynosi wymierne korzyści, znajdujemy tego potwierdzenie w danych IPH.
Jesteś zmęczony po pracy, masz ochotę na wieczorny relaks przy filmie z przekąską do pochrupania? Z danych IPH* wiemy, że ta kategoria cieszy się niemałą popularnością, gdy jest objęta promocją. W badanym okresie sprzedaż przegryzek wzrosła o 596% w czasie trwania promocji w porównaniu do okresu przed.
Mydło, szampon ważna rzecz. Wiele produktów kusi nas swoimi zapachami, kolorami. Sprzedaż środków przeznaczonych do higieny osobistej wzrosła o 477% dzięki cenom promocyjnym.
Czego nigdy nie brakuje w każdym domu? Herbaty! Spotkania rodzinne, w gronie przyjaciół czy piękny poranek warto sobie umilić filiżanką ulubionej herbaty. Tutaj również nie da się nie zauważyć bardzo wysokiego wzrostu sprzedaży w okresie promocyjnym aż o 507%.
W polskich domach posiłkom prawie zawsze towarzyszy sok, najczęściej owocowy. Ta kategoria również rośnie dzięki promocjom. Wzrost sprzedaży w porównaniu do okresu sprzed promocji to 79%.
Detalista zyskuje szereg korzyści związanych z wprowadzeniem cen promocyjnych w swoim sklepie: wyższa sprzedaż, wyższa częstotliwość zakupów przez klientów, budowanie pozytywnego wizerunku sklepu, dostęp do większej ilości asortymentu w sprzedaży, możliwość świadczenia nowych usług. Organizacja promocji w sklepie pozwala mu również konkurować z innymi sieciami czy dyskontami.
Czy zatem warto je planować? Zdecydowanie!
*Dane zawarte w raporcie pochodzą ze źródeł IPH (wartość Total za okres 1.01-14.02.2022)
Innowacyjna Platforma Handlu oraz M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) połączyły siły! Innowacyjna Platforma Handlu zawarła umowę o współpracy strategicznej, której efektem jest stworzenie nowej platformy.
Każdy klient, odwiedzając placówkę sprzedażową, oczekuje profesjonalnej i miłej obsługi klienta. Jakie działania należy podjąć, by jej jakość była jak najwyższa? Jakie korzyści może przynieść gwarancja należytych standardów obsługi?
Każdy właściciel sklepu doskonale wie, jak ważne jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Odpowiednia reklama może mu pomóc osiągnąć ten cel.